lördag 28 mars 2009

St Paula och kuddprojektet

När jag startade den här bloggen hade jag tänkt mig att den skulle vara ljus...bara ljusa, milda färger. Men....det är visst inte jag.... Runt omkring mig finns det klara färger, inga milda pasteller. Jag har aldrig gillat vitt vitt vitt. Kanske för att jag har jobbat på sjukhus.

Så här vackra färger har St Paula nu.

Ceriserosa blommor.

En vacker knopp i närbild. Jag älskar min lilla digitalkamera :)
Enkla blommor.....
....och fyllda blommor.

Kuddprojektet.

Nu har jag kommit en bit på väg med min kudde, eller kuddfodral om man ska vara noga :)
Av banden som jag färgade har jag tillverkat rosor och sytt fast. Pillrigt. Sen har jag broderat med tunnare band.
Att brodera franska knutar med band kan vara lite tålamodspövande. särskit när dom fastnar....Då är det bäst att börja om, det hjälper inte att slita och dra i bandet. Har jag insett.... :)
Det går åt en en hel del band, rosorna ska sitta tätt.Det blir nog en tur till Panduro för att köpa mer band snart.
Sen ska jag brodera dit pärlor också. Kanske några vackra trådar som jag köpt på Canvas
Dom har otroliga material där! Jättevackra trådar, garn, sidenband och pärlor. Och massor av annat spännande! Jag ska handla lite där nästa månad har jag tänkt.
En av pelargoniorna blommar. Den röda är först ut. Jag har ingen koll alls på vilka pelargonior som överlevt vintern eller i vilken kruka dom står. Det blir en överraskning. Jag bara hoppas att min prickiga pelargon, som är polkagrisfärgad, har överlevt.
Och den med små rosenknoppsblommor....

1 kommentar:

  1. Hej!

    Tusen tack för titten! *kram*

    Åh vilka vackra bilder på blommorna, så fint med detaljer/närbilder!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera