fredag 3 april 2009

Vår idag

Idag ä r det vår. 13 grader varmt och sol. Nu väntar jag bara på att få se små tussilago komma upp. Krokusarna blommar här utanför, men dom kan ju blomma även om dom är snötäckta. Dom har ingen koll på vädret :)
En skogsbacke. Inga direkta vårtecken där än, mest torrt gräs och gamla löv. Men vackert ändå.
Jag har gjort en kruka till , men sen får det räcka! Annars blir det rejält trångt i fönstret.
Den här har jag inte målat. Det är en servett som jag limmat på, lite slarvigt och sen har jag slipat bort mönstret på en del ställen. Sen har jag lackat.
Ganska nöjd. Den får mig att tänka på Time Team....jag tittade på det programmet när jag höll på med den. :)
Ett av mina favoritprogram! Tony Robinson och hans arkeologteam åker runt i England och gräver. Och dom har bara 3 dagar på sig på varje ställe.
Jag rekommenderar alla att titta. Det går på söndagar på kanal 9.

Jag har satt ett pelargonskott i krukan. Som vanligt har jag ingen aning om vilken färg det är på pelargonia den här gången heller. Det blir en överraskning. Jag går varje dag och spanar på mina pelargonior efter knoppar.
En liten hylla har också fått ny färg till våren. Jag har målat rosor....som vanligt...

På hyllan står smådjur som jag har räddat. Från mina barn :)
Jag tyckte dom var så fina så jag satte dem på en hylla. Egentligen var det ju ungarna som fick dem...när dom var små. Men om inte jag tagit hand om dom små djuren så hade dom varit borta för länge sen....nergrävda i sandlådan...eller tappade nånstans....bortbytta...
Jaja dom får tillbaks dem när jag dör :)
Den lilla påskharen passar bra nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar