söndag 19 april 2009

Om jag bara hade lite ordning....

Var är mitt rödrutiga tyg?. Jag vet att jag har det, men så här ser det ut i min garderob där jag har tygsamlingen. Jag har inte tänkt på det tidigare men jag samlar faktiskt på tyg!
Inget fel i det, det är bra med återanvändning. Om jag bara hade ordning på tygerna....och plats! Nu måste jag riva ut allt, för såklart ligger just det tyget i botten.

Ut på golvet med det bara! Jag får flashbacks till min barndom....när min mamma gjorde samma sak. Jag tyckte hon var lite knasig med sina tyger över hela golvet :)
Här är Beatrix Potter tyget som jag ska sy en kudde av. Det är så sött att det är inte klokt!
Men åhhh......

Ett tyg som jag hittade i samlingen. Riktigt gammalt :) Det var en klänning till mig när jag var tio år. Vilken kvalitet, det ser helt oanvänt ut. Vad ska jag göra med det? Grönt....jättegrönt och orangea blommor....Hmmmm....jag har inga ideer alls till det tyget. Det får ligga där som ett minne av hippieeran.
Här är det rödrutiga som jag letade efter. Det kommer att bli en fin kant till Beatrix tyget tänkte jag.
Sen kunde jag inte låta bli att fota min nyaste St Paulia. Jag kan inte förstå varför jag tröttnade på den blomman en gång i tiden. Ett tag hade jag fönstret fullt av Paulior och jag älskade minisorten som var så populär nån gång på 80talet .....tror jag det var.
Nu är hon tillbaka hos mig.


2 kommentarer:

  1. Åh jag är mycket förtjust i Beatrix Potter, din kudde kommer nog bli jättefin :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt med tyger, inte gör det väl nåt att det är lite rörigt i skåpet :) Beatrixpottertyget är ju underbart! Det ska bli skoj att se den färdiga produkten. Det grön oranga retotyget är ju sjukt läckert, jag kan ju tänka mig att du syntes där du skuttade vägen fram i din klänning :) Jättesnyggt. Ha en fin dag, kram

    SvaraRadera