tisdag 14 april 2009

Tillbaks till varda´n


Slut på långhelgen för den här gången. Det har varit vackert väder och vi har ätit god mat.


Äppelpaj
Jag har hunnit sy klar min kudde. Innerkudden var lite för stor märkte jag när jag tryckte in den. Och jag som tyckte att jag tog till rejält med tyg när jag gjorde mönstret.

Nästa kuddprojekt blir en kudde med ett Beatrix Potter tyg. Jag har funderat fram och tillbaks på hur jag ska sy den. Tyget är väldigt ljust mönstrat och jag vill bryta av med att annat tyg. Nu har jag en bild i huvudet. Jag ska lägga till ett röd och vit rutigt tyg också.
det blir till att rota igenom hela tyglådan ( eller lådorna snarare....) för jag vet att jag har det där rutiga tyget .....längst ner i lådan antagligen :)
När min dotter var liten sydde jag en rutig klänning åt henne och jag har minst en meter kvar av tyget.
Påskpyntet ska bort. In i skåpet med er!
Den här lilla påskkärringen ska återvända från Blåkulla.

Nu ska jag fundera på middagsmaten...nu är det vardag igen så falukorv blir bra.
Kanske korv Stroganoff?

3 kommentarer:

  1. En sån gladtrevlig blogg du har och vilken vacker kudde du gjort. Här kikar jag gärna in igen :)

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig blogg du har. Är glad att jag hittade hit :D

    SvaraRadera
  3. Hihi, tack! Vilken tur då är det ömsesidigt :)

    SvaraRadera